Michael Roeleveld

Dit is het e-maildomein van computerprogrammeur Michael D. Roeleveld.

Stuur een mailtje naar info@micha[...]veld.nl voor contact.

Interesses

Dode link?

Schroom niet en stuur mij een mailtje met de originele url - ik stuur je door naar waar je moet zijn, en voeg een redirect toe zodat andere mensen er in de toekomst ook bij kunnen.

Link naar mijn profielwerkstuk, "De Simulatie van Botsingen"

Vroeger publiceerde ik op deze site verhalen, gedichten en andere berichten. Deze staan nu op xmdr.nl waar ik alles host op mijn zelfgeschreven content management system.

Piano snaar simulator

Kleine javascript app om het geluid van een pianosnaar te simuleren aan de hand van een aantal parameters (dikte, lengte, spanning, soort staal).

https://michaelroeleveld.nl/snaar/

Oplossing voor het Halting probleem (Engels)

Klein mini-artikel waarin in uitleg hoe het Halting probleem eigenlijk niet zo onmogelijk is in echte scenarios.

How to solve the halting problem in practice

Illumina Raytracer

2560x1440, 4 recursies, 3 samples per bounce, 1 sample per pixel, 300ms

Bekijk foto of bekijk code [gitlab.com]

Multithreading in C

Een presentatie (in het Engels) gegeven op de virtuele Together C and C++ Convention.

Bekijk op YouTube

Ananke

Een programmeertaal uit eigen ontwerp, met het doel de programmeur te laten voelen alsof die aan de steroïden zit. Nog niet af helaas, dus je kan er (nog) niet mee spelen! Als je dit leest, stuur me een e-mail, misschien motiveert dat me genoeg om te stoppen met uitstellen. P.S. als je goed bent in grafisch ontwerpen, het logo moet wat netter zoals je ziet :p

Website: https://ananke.dev

Icosaëder

De icosaëder (icosahedron) is mijn favoriete vorm. Het is de platonic solid met de meest mogelijke vlakken: 20 gelijkbenige driehoeken. Als je meer vlakken wil in 3D, kunnen de driehoeken niet meer gelijkbenig zijn. De tetraëder volgt nauw op de tweede plaats op mijn lijst van favoriete vormen: het is juist de platonic solid met de minst mogelijke vlakken(4), en is de kern in veel algoritmes voor discrete geometrie.



Written By Human, Not By AI