Simulaties

Hier zijn enkelen van mijn simulaties

Deeltjes


Een deeltjessimulatie. Je kan hiermee zwaartekrachtstelsels, longitudinale golven, en simpele botsingen simuleren. De simulatie is niet stabiel zonder luchtweerstand en blaast soms op of sterft juist uit aan het eind, dit is te zien aan het feit dat de kinetische energie langzamerhand oploopt of afloopt. Eerst worden de krachten berekend en omgezet naar versnelling, dan wordt versnelling geïntegreerd naar snelheid, snelheid naar positie.

Simuleer deeltjes

Golven


Een SPH-vloeistofsimulatie (implementatie van Müllers Smoothed Particle Hydrodynamics). Je kan het water wegdrukken met je cursor. Door te klikken trek je het naar de cursor toe. Deze simulatie is wel stabiel, maar waarborgt geen incompressibiliteit. Wanneer 2 deeltjes dezelfde locatie innemen, wat soms gebeurt bij het neerslaan van grote golven, wordt een van de twee deeltjes boven in het midden gezet. Hoe langer een deeltje geen of heel weinig druk ervaart, hoe witter hij uitslaat.

Simuleer vloeistof

Illumina


Een simpele raytracer (simuleert licht). Je kan met de camera rondvliegen door een 3d-wereld met reflecties en refracties. Effecten als chromatische abberatie worden niet gesimuleerd, en je krijgt ook geen fysiek kloppende caustics.

[gitlab.com] Zie Illumina source code
Zoeken

Opgehaald in 0.00216s